تبلیغات چیست ؟

تبلیغات چیست ؟

تبليغات چيست؟

تبليغات يکي از ابزارهاي مهم ارتباطي در کسب و کار مي‌باشد که موفقيت يا عدم موفقيت بسياري از کسب و کارها در گرو آن است. تبليغ يک تکنيک کارآمد و موثر براي ترويج کالا، خدمات و ايده‌ها است. اين يک شکل و روشي از ارتباطات غير شخصي است که در آن اطلاعات کسب‌ وکار براي مشتريان بالقوه در دسترس قرار مي‌گيرد. بدليل اهميت و نقش مهم تبليغات در کسب و کارها، هرساله شاهد بالا رفتن نرخ بودجه تبليغاتي در سازمان ها و شرکتها مي‌باشيم.

*هدف شما از انجام تبليغات در کسب و کارتان چيست؟

*آيا شما قصد داريد تا کسب و کار جديد خود را آغاز کنيد؟

*آيا مي خواهيد محصولات جديد توليد شده خود را به عموم مردم معرفي کنيد و نياز محصولات خود را در آن ها ايجاد کنيد؟

هر چه مورد نياز شماست پاسخش اين است:

تبليغات، تبليغات و تبليغات

مهم ترين اهداف تبليغات

افزايش درآمد کسب و کار با فروش کالا و خدمات.
ترويج محصولات تازه توليد شده.
آگاه کردن مشتري از قيمت هاي جديد محصول.
تشويق مشتري براي اتخاذ تصميمات فوري در خريد محصول
ترويج برنامه فروش شخصي.
ايجاد آگاهي از برند و کسب و کار خود در بين مردم.
ورود به بازار ملي يا حتي بين المللي و ايجاد گروه جديد از مشتريان.
بالا بردن حسن نيت و ايجاد اعتبار در ميان مشتريان با وعده ارائه کيفيت بهتر محصولات و خدمات.
حفظ و نگهداري جايگاه محصول در ذهن مشتري

انواع تبليغات

انواع تبليغات براساس کانال هاي ارتباطي

تبليغات چاپي
تبليغات رسانه اي
تبليغات محيطي
تبليغات ديجيتالي
تبليغات تلفني
تبليغات ادغامي /همکار
پيام در تبليغات چيست؟

کسي که خود را متخصص در زمينه مديريت تبليغات مي‌داند، مي‌تواند يک پيام مشخص را با کمترين هزينه‌ به بيشترين سهم از جامعه مخاطبان هدف برساند. هر تبليغاتچي بايد بداند که هدف از تبليغات چيست. تا زماني که ندانيم پيام تبليغات چيست، صحبت کردن از تبليغات و کمپين تبليغاتي معناي چنداني نخواهد داشت و مسئله‌ي مديريت تبليغات، از جمله مسائلي است که نمي‌توان آن را از انتها به ابتدا حل کرد.

روش هاي انجام تبليغات

1 – تبليغات سنتي

طراحي و پخش کارت ويزيت و تراکت
تبليغات در بيلبورد هاي سطح شهر
تبليغات تلويزيوني
ارسال پيامک تبليغاتي
آگهي در روزنامه ها و مجله ها
بازاريابي تلفني
بازاريابي حضوري

2 – تبليغات مدرن اينترنتي و بازاريابي آنلاين

تبليغات در سايت هاي پربازديد و رپورتاژ آگهي در سايت هاي خبري پربازديد
سئو سايت براي رتبه اول گوگل و تبليغات در گوگل
تبليغات در موبايل
تبليغات در شبکه هاي اجتماعي مانند تبليغات در تلگرام و اينستاگرام و …
ايميل مارکتينگ

و در اخر، نظر من به عنوان پزشک کسب و کار و مدرس اين حوزه اين است که چالش موجود، خلق تبليغي است که به سرعت جلب توجه نمايد، مردم را علاقه‌مند نگه دارد و تاثير به‌يادماندني بگذارد تا به موقع انتخاب از ميان محصولات يک فروشگاه، ناخودآگاه آن محصولي که تبليغات موفق‌تري نسبت به ديگران داشته است را ببينند و بخرند.

www.forsatesabz.ir

لطفا برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید