40 ترفند ساده در جذب مشتري
40 ترفند ساده در جذب مشتري
يکي از نکات اصلي در بازاريابي، جذب مشتري مي باشد. تيم بازاريابي و تيم فروش شما بايد به ترفندهاي جذب مشتري تسلط کامل داشته باشند. در اين مقاله سعي داريم 40 ترفند ساده در جذب مشتري را با يکديگر مرور کنيم.
( مشتري ها را جذب کنيد )
1- سعي کنيد افراد نا لايق را به عنوان دوست قبول نکنيد؛
2- قضاوت کردن را کنار بگذاريد، همه را بهترين فرض کنيد تا مشتريان را به سمت خود جذب کنيد؛
3- يک ارزيابي واقعي و حساب شده انجام دهيد؛
4- در مسير فروش، شما بايد نقش يک مشاور و يک پژوهشگر را ايفا کنيد؛
5- ظاهر خودتان و همکارانتان بايد به روز باشد؛
6- به ظاهر محيط کار خود بيشتر توجه کنيد؛
( يک تيم فروش رقابتي لازم است )
7- اگر در جريان درخواست ها و نظرات تجاري قرار بگيريد، بهتر است؛
8- شما در وحله اول بايد يک کارمند نمونه باشيد؛
9- از اينکه موفقيت هاي خود را به عموم بگوييد نترسيد؛
10- از راه هاي ارتباطي جديد استفاده کنيد؛
11- تمام تلاش خود را بکنيد تا مشتريان دست اول را شناسايي کنيد؛
12- کارت ويزيت، تنها راه معرفي شما نيست. راه هاي ديگر در جهت جذب مشتري را امتحان کنيد؛
13- تبليغات موثر داشته باشيد و بر روي عکس هاي تبليغاتي بيشتر تمرکز کنيد؛
14- کتاب خواندن را در برنامه روزانه يا هفتگي خود قرار دهيد؛
15- سعي کنيد نمايشگاه هاي مرتبت با کسب و کارتان را از دست ندهيد؛
16- با مشاغل ديگر به صورت توافقي کار کنيد تا بازار کار خود را گسترش بدهيد؛
17- مشتري بايد از حرف هاي شما متوجه شود که شما به دنبال جلب رضايت آن ها هستيد؛
18- از همان مرحله اول استخدام نيرو، بايد آن ها را آموزش دهيد؛
19- پاداشي را مشخص کنيد در جهت افزايش فروش براي تيم فروش؛
( ايجاد انگيزه کنيد! )
20- يک فهرست از مشتريان احتمالي تهيه نماييد؛
21- با استفاده از نامه، مشتري خود را بيابيد؛
22- پيشنهاد مي دهيم که روش نقطه به نقطه را در مسير بازاريابي خود حتما امتحان کنيد؛
23- حتما به مشتريان قديمي و دائمي خود تخفيف بدهيد؛
( مشتريان جديد خود را حفظ کنيد! )
24- شما به يک اطلاع رساني قوي در جهت جذب مشتريان جديد نياز داريد؛
25- بهترين روش در عرضه محصولات را انتخاب کنيد؛
26- تيم فروش و شخص شما بايد تمام تلاشتان را بکنيد تا انتظارات مشتريان را براورده کنيد؛
27- ژتون تخفيف و اشانتيون را فراموش نکنيد؛
28- در تمام نقاط کار، قيمت خود را به شکل واضح نشان دهيد؛
29- در مسير افزايش فروش، بايد سرعت خود و تيم فروش خود را افزايش دهيد؛
30- قسمتي را به عنوان تسهيلات و خدمات پس از فروش مشخص کنيد؛
31- تمام تلاشتان را بکنيد که مشتريان حس کنند که شرکت متعلق به آن ها است؛
32- با آناليز بازار و مشتريان، نياز هاي مشتريان را پيشبيني کنيد؛
33- هر پيشنهاد يا انتقادي را بپذيريد تا روند حفظ مشتري را هموار کنيد؛
34- بازاريابي پيامکي و بازاريابي تلفني را دست کم نگيريد؛
35- کلام خود را بسنجيد و با نهايت احترام با مشتريان برخورد کنيد؛
36- سعي کنيد دفتر کارتان را به محيطي دوستانه براي مشتريان تبديل کنيد؛
( ارتباط با مشتري را جدي بگيريد! )
37- از مشتريان پوزش بخواهيد، هيچ خجالتي هم ندارد؛
38- از دست دادن مشترياني که خواسته هاي بيجا دارند، شکست نيست؛
39- با ترفند هاي بازاريابي کاري کنيد تا مشتريان براي شما تبليغ کنند؛
40- مشتريان قديمي را فراموش نکنيد و روي کمک آنها حساب باز کنيد؛
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.