40 ترفند ساده در جذب مشتري

40 ترفند ساده در جذب مشتري

40 ترفند ساده در جذب مشتري

يکي از نکات اصلي در بازاريابي، جذب مشتري مي باشد. تيم بازاريابي و تيم فروش شما بايد به ترفندهاي جذب مشتري تسلط کامل داشته باشند. در اين مقاله سعي داريم 40 ترفند ساده در جذب مشتري را با يکديگر مرور کنيم.

( مشتري ها را جذب کنيد )

1- سعي کنيد افراد نا لايق را به عنوان دوست قبول نکنيد؛

2- قضاوت کردن را کنار بگذاريد، همه را بهترين فرض کنيد تا مشتريان را به سمت خود جذب کنيد؛

3- يک ارزيابي واقعي و حساب شده انجام دهيد؛

4- در مسير فروش، شما بايد نقش يک مشاور و يک پژوهشگر را ايفا کنيد؛

5- ظاهر خودتان و همکارانتان بايد به روز باشد؛

6- به ظاهر محيط کار خود بيشتر توجه کنيد؛

( يک تيم فروش رقابتي لازم است )

7- اگر در جريان درخواست ها و نظرات تجاري قرار بگيريد، بهتر است؛

8- شما در وحله اول بايد يک کارمند نمونه باشيد؛

9- از اينکه موفقيت هاي خود را به عموم بگوييد نترسيد؛

10- از راه هاي ارتباطي جديد استفاده کنيد؛

11- تمام تلاش خود را بکنيد تا مشتريان دست اول را شناسايي کنيد؛

12- کارت ويزيت، تنها راه معرفي شما نيست. راه هاي ديگر در جهت جذب مشتري را امتحان کنيد؛

13- تبليغات موثر داشته باشيد و بر روي عکس هاي تبليغاتي بيشتر تمرکز کنيد؛

14- کتاب خواندن را در برنامه روزانه يا هفتگي خود قرار دهيد؛

15- سعي کنيد نمايشگاه هاي مرتبت با کسب و کارتان را از دست ندهيد؛

16- با مشاغل ديگر به صورت توافقي کار کنيد تا بازار کار خود را گسترش بدهيد؛

17- مشتري بايد از حرف هاي شما متوجه شود که شما به دنبال جلب رضايت آن ها هستيد؛

18- از همان مرحله اول استخدام نيرو، بايد آن ها را آموزش دهيد؛

19- پاداشي را مشخص کنيد در جهت افزايش فروش براي تيم فروش؛

( ايجاد انگيزه کنيد! )

20- يک فهرست از مشتريان احتمالي تهيه نماييد؛

21- با استفاده از نامه، مشتري خود را بيابيد؛

22- پيشنهاد مي دهيم که روش نقطه به نقطه را در مسير بازاريابي خود حتما امتحان کنيد؛

23- حتما به مشتريان قديمي و دائمي خود تخفيف بدهيد؛

( مشتريان جديد خود را حفظ کنيد! )

24- شما به يک اطلاع رساني قوي در جهت جذب مشتريان جديد نياز داريد؛

25- بهترين روش در عرضه محصولات را انتخاب کنيد؛

26- تيم فروش و شخص شما بايد تمام تلاشتان را بکنيد تا انتظارات مشتريان را براورده کنيد؛

27- ژتون تخفيف و اشانتيون را فراموش نکنيد؛

28- در تمام نقاط کار، قيمت خود را به شکل واضح نشان دهيد؛

29- در مسير افزايش فروش، بايد سرعت خود و تيم فروش خود را افزايش دهيد؛

30- قسمتي را به عنوان تسهيلات و خدمات پس از فروش مشخص کنيد؛

31- تمام تلاشتان را بکنيد که مشتريان حس کنند که شرکت متعلق به آن ها است؛

32- با آناليز بازار و مشتريان، نياز هاي مشتريان را پيشبيني کنيد؛

33- هر پيشنهاد يا انتقادي را بپذيريد تا روند حفظ مشتري را هموار کنيد؛

34- بازاريابي پيامکي و بازاريابي تلفني را دست کم نگيريد؛

35- کلام خود را بسنجيد و با نهايت احترام با مشتريان برخورد کنيد؛

36- سعي کنيد دفتر کارتان را به محيطي دوستانه براي مشتريان تبديل کنيد؛

( ارتباط با مشتري را جدي بگيريد! )

37- از مشتريان پوزش بخواهيد، هيچ خجالتي هم ندارد؛

38- از دست دادن مشترياني که خواسته هاي بيجا دارند، شکست نيست؛

39- با ترفند هاي بازاريابي کاري کنيد تا مشتريان براي شما تبليغ کنند؛

40- مشتريان قديمي را فراموش نکنيد و روي کمک آنها حساب باز کنيد؛

 

*کلام پاياني

تمامي مطالبي که در مقاله ي ( 40 ترفند ساده در جذب مشتري ) خوانديم، راه هاي جذب و افزايش مشتري بود. مطالب فوق مي تواند علاوه بر افزايش فروش و جذب مشتري ، مسير بازاريابي و فروش شما را هموار تر کنند .

www.forsatesabz.ir

لطفا برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید